3 grudnia 2019

Relacja; Zbiórka w Toruniu

W sobotę 30.11.19 r. odbyła się niezwykła zbiórka. Była to zbiórka wyjazdowa do grodu Kopernika, czyli przepięknego Torunia! Naszym celem było poznanie tego miasta, zdobycie punktów do Harcerskiej Odznaki Turystyczno-Krajoznawczej oraz udział w XLII Nocnych Marszach na Orientację.

Rynek w Toruniu przywitał nas choinką, gwarem Jarmarku Bożonarodzeniowego oraz Mikołajkowych Biegów, w których startowali akurat....3 i 4-letni zawodnicy:) Pierwszym zadaniem tego dnia było wykonanie zwiadu, w czasie którego nasi harcerze miel okazję porozmawiać z mieszkańcami Torunia. Poruszali wiele tematów, od wizerunku harcerzy w mieście po godne polecenia restauracje i zabytki :) Następnie odbyło się FotoInO, w czasie którego do nawigacji służyła nam mapa przed ok. 300 lat. Kolejnym punktem programu był obiad. Po ugrzaniu się w restauracji wyruszaliśmy w kolejną  grę miejską, w czasie której wykonaliśmy szkice i poszukiwaliśmy nieodkrytych przez nas jeszcze zabytków i legend z nimi związanych. Pozwoliło nam to zdobyć pokaźną sumę punktów do HOTK. Następnie udaliśmy się na osiedle JAR, gdzie na terenie dawnej jednostki Armii Radzieckiej w ciemnościach nocy udaliśmy się na trasy XLII Nocnych Marszów na Orientację organizowanych przez toruński KInO Skarmat. Wspomnieniami po trasie są niezliczone ilości wałów, ruin, bunkrów- wszystkich podobnych do siebie, co nie ułatwiało orientacji. Mimo to, naszym reprezentantom udało się zdobyć naprawdę świetne miejsca!
W kategorii TT druhowie: Piotrek, Maciek i Kacper zajęli pierwsze; a druhowie Antek i Kacper drugie miejsce! W starszej kategorii TU druhowie Mateusz i Gacek zajęli również pierwsze miejsce, natomiast w kategorii zaawansowanej druh Bartek w solowym występie zdobył drugie miejsce. Zakończenie sezonu jak marzenie!

Po kolacji w centrum Torunia udaliśmy się na dworzec, skąd pociągiem późnym wieczorem wróciliśmy do naszego Wałdowa. Choć trochę zmarzliśmy, była to naprawdę ciekawa i owocna zbiórka!